Hier vinden jullie de thuis tochten van alle groepen

Moderator: Moderator

#31044 door Wouter van den Berg
14 nov 2017 18:00
Geachte plezierfietsers,

Met oog op de klassieker Diekirch-Valkenswaard wil ik alvast wat meer kilometers in de benen krijgen. Na de 100 km. van Maastricht naar Mierlo, wil ik er nu 25 km. aan vast plakken. Op de mountainbike, wel te verstaan. :dizzy:

Op de site van Brabants landschap vond ik de volgende tocht:

http://www.gpstracks.nl/googlemap.php?x ... chapsroute

Onderweg zullen we geen singletracks en nauwelijks reliëf tegenkomen, laat staan TTF's, en er worden tot overmaat van ramp ook nog eens buien voorspeld. Reden genoeg dus om vooral niet mee te gaan, maar als je zin hebt om eens flink af te zien en grenzen te verleggen is dit je kans. Als je het van de positieve kant bekijkt worden er veel caloriën verbrand en zie je de mooiste landschappen en fietscafés die Brabant te bieden heeft. Daarenboven is het tussen de buien door per definitie lekker droog, met zelfs kans op een lauw herfstzonnetje. Ten slotte heb je nog de garantie dat je maar liefst 62,5 km. wind mee hebt.

Nergens in de statuten staat dat dit niet mag :rules: , dus wie doet er gek?

125 km.+ regen + wind = pure heroïek! :clapping: :clapping: :yahoo: :good: :hello:

Daar kun je mee aankomen op feestjes...
Laatst gewijzigd door Wouter van den Berg op 18 nov 2017 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
#31048 door Wouter van den Berg
16 nov 2017 05:54
Ho, stop, niet zo vlug Bert,

Bij nader inzien ben ik nog wat argumenten 'vergeten' te melden. Zo is het bij het afleggen van van dit soort afstanden niet ongebruikelijk om getroffen te worden door fenomenen als zadelpijn, lekrijden, hongerklop en onderkoeling. Verder is daar natuurlijk nog het risico op scheurbuik en het gevaar van struikrovers.

Verder heb ik nog contact gehad met het RIVM en volgens hen kan het, vooral met oog op de omgeving van Knegsel, geen kwaad om je voor de zekerheid te laten inenten tegen hondsdolheid en hepatitis B.

Wellicht trekt dit je toch nog over de streep!
#31065 door Maurits Zijfers
17 nov 2017 19:07
Tja, weer ‘s wat anders

125km fietsen met hondsdolle hepatitus honden die achter mij aan zitten, klinkt natuurlijk erg aantrekkelijk.
En onder het motto “ pijn is fijn” kom je altijd weer thuis.

Toch haak ik af, zit midden in een verbouwing en zoek het daarom dit keer dichter bij huis.

Maurits